Hogyan készítsünk webshop termékfotókat? 2/3

Virtuálisan kézzelfoghatóvá kell tenned a termékedet!

Avagy miért van szükség kiváló webshop fotókra.

Az elmúlt időszakban egyre több webshop fotózást szerveztünk stúdiónkban. Ennek oka egyszerű: egyre több cégvezető nyit az online világ irányába és a webshopot indít. Partnereink termékportfóliója széles volt, de egyben megegyeztek, felismerték, hogy a vásárlók bizalmának megnyerésében kulcskérdés a kiváló minőségű tárgyfotó.


imazs-foto-gravik-032.jpgE cikk nem a webshopokban rejlő lehetőségekről hivatott tájékoztatást adni, hanem azok egyik legfontosabb eleméről, a webshop fotóról szól.
Minden vásárlásnál kiemelt hangsúlyt kap a bizalom. Az adott márkát választónak bíznia kell a termékben, annak előállítójában. Ezt a bizalmat egy személyes kapcsolatnál sokkal egyszerűbb felépíteni, hiszen hús-vér eladóval találkozunk, beléphetünk az üzletbe, kezünkbe foghatjuk a terméket, esetleges reklamáció esetén tudjuk, hogy „kihez” fordulhatunk. 

Minden cégvezető, kereskedelmi szakember és bárki, aki már az interneten már rendelt, tudja, hogy ez a bizalom a webshopokban még nagyobb hangsúlyt kap. Így a webshopban megjelenő tárgyfotóknak kiemelt jelentősége van. Hiszen itt nem találkozunk az eladóval, nem léphetünk be az üzletbe, a terméket nem foghatjuk a kezünkben és reklamáció esetére is csak egy telefonszám vagy e-mail cím áll rendelkezésünkre.

Így ha az oldal már elsőre nem nyerte el a tetszésedet, a reklámfotók nem voltak a kívánt minőségűek, a tárgyfotókon nem tudtál kivenni minden részletet, már kattintottál is tovább.
Míg az üzletben az eladó elmondta neked a telefon minden paraméterét, a tárhelytől kezdve, a kamerája felbontásáig, addig a webshopban ezeket az adatokat szöveges formában és tárgyfotó segítségével tudod átadni.

A boltban megkérheted az eladót, hogy vegye ki a mosógépet, mert a hátoldalát és meg szeretnéd nézni, kinyithatod az ajtaját és megnézheted, hogy valóban karcmentes.
Tapinthatod, kézbe veheted a terméket. Ezt az érzést kell biztosítanod a webshopban is. Így nem elég csak egy nagy totál, hanem a termék minden fontos részletet le kell fotózni, hiszen épp ez a webshop fotó lesz, ami maradásra bírja a vásárlódat vagy éppen arra ösztönzi hogy továbbálljon.  

imazs-foto-gravik-035.jpgWebshop esetén az írott szövegnek vitathatatlan szerepe, de az biztos hogy a tárgyfotó lesz az ami arra inspirálja a vásárlódat hogy rákattintson termékre. S ez már fél siker, a vásárlói bizalom felé tett első lépés. A termékedről készült fotónak minden estben szimbolizálnia kell az általad képviselt minőséget.

S ha a vásárlói bizalmat egy otthoni gép és vagy a telefonoddal készített fotó segítségével próbálod felépíteni, valljuk be a siker kevéssé garantált.

Jogosan felmerül a reklám- és tárgyfotók esetén, azok díja. Ez egy többszörösen megtérülő költség, és ez a díj csak töredéke annak a kiadásnak, melyet a termék kifejlesztésébe, gyártásába, reklámozásába fektettél az elmúlt években.

Tehát egy jó webshopfotó a sikered kulcsa lehet, mellyel megtérül a többéves munkád, vagy éppen egy bemozdult tárgyfotó lesz az, aminek köszönhetően nem alakul ki vásárlói köröd, és termék életútja gyorsan a zsákutcában végzi. Te döntesz.

előző blogom:
http://www.fejesfoto.hu/ceges-fotos-blog/webshop-termekfotozas

Kérj egyedi ajánlatot:
marci@trilite.hu