Céges imázs- és portréfotózás

Céged oszlopos tagjairól készült imázs- és portréfotók célja, hogy ügyfeleid megismerhessék munkatársaidat, bizalmat ébressz, és nem utolsósorban, jó benyomást tégy. Az elkészült képek garantáltan jól mutatnak majd céged honlapján, kiadványain, de akár a névjegykártyákon is. Ha pont erre lenne szükséged, ismerd meg céges imázs- és portréfotó csomagjaimat.


Céges imázs-és portréfotózás

Egy cég fennállása alatt elkerülhetetlen hogy profi fotók készüljenek a vezetőkről, munkatársakról, alkalmazottakról. Ezeknek a fotóknak az elkészítésére pedig nincs jobb alkalom egy céges imázs-és portréfotózásnál. Ha szeretnéd megtudni, hogy az én esetemben hogyan zajlik egy ilyen fotózás, olvasd el a következő interjút.

Mi tartozik a céges imázs- és portréfotózások körébe?
Egy céges fotózásba tulajdonképpen minden beletartozik, ami egy vállalkozás bemutatásához szükséges, legyen az akár kiadványba, akár honlapra készített fotó. A céges fotózások esetében nemcsak a termékekről készült képek hangsúlyosak, hanem a vezetőkről, munkatársakról készített képek is. Ezek segítségével ugyanis bizalmat ébreszthetünk az ügyfelekben, ha látják, hogy hús-vér emberek állnak a cég mögött. A céges fotózás legfontosabb alkotóelemei tehát: a cégvezetőről, munkatársakról, telephelyről, irodáról készített fotók, a termékfotó-kompozíciók, az imázsfotók, valamint a termékcsaládról és a termék előállítását bemutató munkafolyamatról készült fotók.

Milyen helyszíneken készülnek a céges imázs- és portré fotók?
Ezek a képek általában a cég telephelyén, irodájában készülnek. Olyan helyszíneken tehát, amik illenek a cég hangulatához, imázsához. De választhatunk külső helyszíneket is. Érdemes mindig a megfelelőt választani, hiszen az egyik cég megjelenése inkább modern környezetben érvényesül jobban, a másikhoz pedig inkább antik berendezések illenek.
Lehet akár debreceni, Budapesti vagy vidéki a cég, előzetes egyeztetés alapján bárhol elkészíthetők a fényképek.

Van-e különbség az imázs és portréfotózás között?
Igen, az imázs- és portréfotózás is más. Összekapcsolódnak ugyan, hiszen a portréfotózásból jön az imázsfotózás, de megvannak köztük a különbségek. Egy céges imázsfotó például egy olyan hangulatot ábrázol, ami kifejezi a vállalat milyenségét, valamint igazodik annak arculatához, megjelenéséhez. A portréfotózásnak pedig több különböző ága van, ilyen az igazolványkép, a beléptetőkártyához, a belső használatú telefonkönyvhöz, az irodai névtáblához készített fotó, de ide tartoznak még a színészekről készített, beállított képek is. Bár ez utóbbit már inkább művészi portrénak nevezném.
Céges fotózás

Az ideális imázsfotózásnak mik a fázisai?
Egy ideális imázsfotózás a jó tervezéssel kezdődik. Az adott cég rendszerint egy külsős kreatív csapat bevonásával tervezteti meg a fotózást. Ilyenkor a fotózás koncepcióját közösen beszéljük át, és ha még szükséges, akkor tovább ötletelünk a kreatív csapattal és a megrendelővel együtt. Ennek során többek között megtervezzük a fotózás témáját, helyszínét és a beállítások milyenségét is.

Az imázsfotózásba a csoportképek is beletartoznak?
A klasszikus csoportképet úgy kell elképzelni, mint például a régi osztályképeket, ahol 20-30 ember egymás mellett vagy épp mögött állva fotózkodik. Viszont ez ilyen formában még nem lesz imázskép. Ahhoz hogy csoportkép imázsfotó legyen, a modelleknek egy olyan szituációt kell teremteniük a kamera előtt, ami hangulatot, kisugárzást ad a képnek. Például fél körbe állva beszélgetnek, vagy egy íróasztalt ülnek körbe, mintha éppen megbeszélésen lennének.

Mire kell odafigyelni egy csoportkép készítése közben?
Csoportkép és csoportkép között is van különbség, így a készítésénél is más szempontokat kell figyelembe venni. Egy csoportkép készítésénél fontos előre tudnom, hogy milyen jellegű képet szeretne a megrendelő. Ha például egy olyan csoportképet szeretne, ahol elől állnak a nők, mögöttük pedig a férfiak, akkor az egy komolyabb előkészítést igényel. Bár ez leginkább a régebbi időkben volt jellemző. Ma már a csoportképeknél inkább a véletlenszerű beállítások, a perspektíva kitalálása a fontos.

Hány kép készül egy ilyen fotózáson?
Céltól és fotózástól függően 300-1200 fotó készül. De én úgy tartom, hogy az ilyen fotózáson is a minőség számít, nem pedig a mennyiség. Inkább szülessen kevesebb, de az mind profi fotó legyen!

Mennyien szoktak részt venni egy-egy céges fotózáson?
Ez a cég nagyságától, a vezetők és munkatársak számától függ, és persze attól, hogy a megrendelő hány embert szeretne fotóztatni. Egyszerre általában négy-öt személyt szoktam fotózni, főként olyanokat, akik a cég arcai, képviselői lesznek. Ezért azt szoktam javasolni a megrendelőknek, hogy a fotózásra olyan személyeket jelöljenek ki, akiknek biztos helyük van a cégben. És akik vállalják, hogy hosszú távon a cég arcai lesznek.

Mire kell odafigyelni még egy céges fotózáson?
Több dolgot is érdemes szem előtt tartani mind a helyszínt, mind a fotózás résztvevőit illetően. Mivel a fotózás helyszíne és környezete a legmeghatározóbb tényező, fontos, hogy életszerű legyen, tehát azonosulni tudjon a céggel. Emellett pedig a megrendelőnek gondoskodnia kell arról is, hogy a helyszín rendezett és tiszta legyen. A fotózás résztvevőivel kapcsolatban az első tényező a kisugárzás. Ha a modell jól érzi magát a fotózáson, és azonosulni tud a cég céljaival, akkor a fotók is jól sikerülnek majd. Persze ehhez hozzátartoznak még a megfelelő megjelenés és a választott ruha is.

Mivel segíthető a fotós munkája?
Ha személyeket fotózunk, oda kell figyelni arra is, hogy kiegyensúlyozottak, nyugodtak és felkészültek legyenek. A fotózás napjára ne tervezzenek más programot, hogy rendezetten, hatékonyan telhessen a munka, és ne kelljen kapkodni.

Céges fotózás szolgáltatás
Érdemes külsős szakembert is bevonni a céges fotózásba?
Hogyne, hiszen óriási szerepük van a stylistoknak, sminkeseknek, fodrászoknak! Ők szakemberként meg tudják ítélni, hogy mi az, ami jól áll a cégvezetőnek és a munkatársainak, és ugyanakkor mi az, ami illik a cég megjelenéséhez. Ha az ügyfél úgy dönt, hogy külsős szakembert is bevonna, én is tudok ajánlani megfelelőket, akikkel már több fotózáson dolgozunk együtt.

Meddig tart egy fotózás?
Általában egy napig, de ez is fotózás- és célfüggő. Volt már példa arra is, hogy évente többször, egy-egy új termékpaletta fotózásával bíztak meg. Mindenképpen érdemes időt szánni arra, hogy valóban jól sikerüljön a fotózás, hiszen ezekkel a fotókkal fognak dolgozni hosszú távon.

A megrendelő mikor és milyen formában kapja meg a képeket?
Amint lehet, a fotózást követően átadom a képeket. Ha kreatív csapat bevonásával dolgozom, akkor elsőként nekik adom át a képeket, hogy a tervezés minél gördülékenyebben haladhasson. Persze utána a megrendelőnek is átadom a fotókat, digitális kis felbontásban, majd eredeti méretben. A lényeg az, hogy mindkét fél lássa az elkészült képeket.

Mennyibe kerül egy fotózás, és miként szokták rendezni az anyagiakat?
Általában több részletben szoktuk rendezni az anyagiakat. Előlegként az ár 20 százalékát szoktam elkérni, a fennmaradó összeget pedig a fotózás végén rendezzük. De másféle részletfizetési lehetőséget is kidolgozhatunk igény és megbeszélés alapján.