Reklám- és termékfotózás

Céges imázsod erősítésében termékeidről készült professzionális tárgy- és termékfotókat is nagy segítséget nyújthatnak. A reklámfotók pedig olyan hangulatot adhatnak mindehhez, amely még vonzóbbá teszi majd termékeidet. Ismerd meg reklám-és termékfotózás csomagjaimat, és válaszd ki azt mely legjobban passzol cégedhez.



Reklám- és termékfotózás

A legtöbb potenciális ügyfél megjelenés alapján ítéli meg a cégeket. Nincs ez másképp céged esetében sem, éppen ezért elengedhetetlen, hogy minden területen a legjobb „arcát” mutassa. Legyen az reklám vagy épp termékfotózás, érdemes profin elkészített képeket készíttetni. De hogy pontosabb képet kapj, milyen is egy jó reklám- és termékfotózás és én hogyan készíteném el azokat, olvasd el a következő interjút.

Termékeket több tipusát különböztetjük meg:

1. Klasszikus termékfotó
2. Kivágott termékfotó
3. Termékfotó használat közben
4. Hangulat & Imázs termékfotó
5. Termékfotó modellel


Termék,reklám fotók és céges imázs fotózások e referencia menüben!

Mi tartozik bele a reklám- és termékfotózás körébe?
A reklám- és termékfotózás gyakorlatilag szorosan kapcsolódik a céges fotózáshoz. Ezek a fotók ugyanis első sorban kis- és nagyvállalatok számára készülnek. Tehát a fotózásba a cég által gyártott és forgalmazott termékek bemutatása tartozik bele. Olyan termékfotók és reklámfotók, melyek hűen tükrözik a termék minőségét és milyenségét.

A tárgy- és termékfotózás között mi a különbség?
Van köztük különbség, bár egyre jobban összemosódnak ezek az eltérések. Az idő múlásával pedig átalakult a reklámfotók fogalma is. Míg régen reklámfotónak hívták azokat a tárgyfotókat, melyek egy termék címkéjéhez készültek, mostanra ezek már inkább a klasszikus értelemben vett termékimázs fotók. Ezek a termékimázs fotók pedig egy bizonyos hangulatot adnak a képnek azáltal, hogy a terméket használat közben fotózzuk le. Például egy hotel esetében sokszor a szolgáltatást kell bemutatni, melyben nem is igazán a szolgáltatás a fő, hanem az érzés, a hangulat átadása. Magyarán elvonatkoztatunk a tárgytól. Viszont egy termékfotó esetén minden alkalommal megjelenik a termék.
Termékfotó

Hány kép készül egy reklám- és termékfotózás alkalmával?
A cél mindig az, hogy egy legjobbat készítsünk. Sok megrendelés esetén előfordult már az, hogy rengeteg képet készítettünk, de végül 3 fotó volt az, amit a megrendelő kiválasztott és felhasznált. Ezért is szoktam azt mondani, hogy annyi legyen a legjobb, amit felhasználnak. Ezért is fontos, hogy a fotózás előtt tisztázzuk, hogy hány használható képre lesz szükség az adott reklámhoz. Hiszen ettől is függ, hogy hány képet készítek és hány -féle beállítással.

Általában hány termék fotózására kerül sor?
Ez általában a megrendelőtől és a termékek mennyiségétől függ. De minden esetben fontos, hogy azokról a termékekről készüljenek a fotók, melyek a vállalat számára a legaktuálisabbak és amit be akarnak mutatni, vagy amit hirdetni szeretnének.
Illetve azt szoktam még javasolni a megrendelőimnek, hogy ezekből a termékekből egy-egy mintaterméket készítsenek, tehát azt fotózzuk le, ami a legszebb és legjobb termék.

Mire kell odafigyelni még egy termék fotózása során?
Első sorban arra, hogy a legjobb arcát mutassuk be a terméknek. A fotós feladata pedig az, hogy mindezt jó megvilágítással, jól megkomponálva erősítse. Ha a megrendelő kreatív csapat bevonásával dolgozik, akkor még az is fontos, hogy az általuk kitalált és megtervezett koncepcióban készüljenek a képek. Ezt érdemes előre egyeztetni, így tudni fogom, hogy mire kell helyezni a hangsúlyt, hova készülnek a képek, mit kell bemutatni és mire fogjuk használni a fotókat.

Mire kell odafigyelni egy reklámfotózáson?
Mindenek előtt tudnom kell, hogy milyen reklámhoz készülnek a fotók, mi lesz a végeredmény. Egy óriásplakát vagy egy brossúra esetén is másfajta képek készülnek. Egy brossúra esetében például több beállítással, több kép készül, sőt sokszor modellek is részt vesznek a fotózáson, így őket is többször kell lefotózni.

Egy prospektusba, katalógusba milyen képek illenek jobban? Reklám vagy termékfotók?
Ez nagyon vegyes, mert például attól is függ, hogy milyen és mekkora méretű a katalógus vagy a prospektus. De minden esetben fontos, hogy a katalógusba készüljenek terméktől elvonatkoztatott imázsfotók, illetve termékre utaló képek is. Egyes termékek esetében pedig érdemes a gyártás folyamatát is képekkel illusztrálni. Tehát egy prospektusba, katalógusba készülő fotósorozatban legyenek különböző témájú és beállítású fotók is.

Az ételfotózás is egyfajta termékfotózás?
Az ételfotózás egy érdekes és speciális területe a fotózásnak. Más szempontokra kell odafigyelni, de igen, valamilyen szinten ezt is a termékfotózás körébe sorolhatjuk, hiszen ez is egyfajta termék.

Mi az amire oda kell figyelni egy étel fotózásakor?
A legfontosabb, amire az ételfotózás során oda kell figyelni, hogy mutatós legyen az étel, de mégse legyen több mint ami. Olyan ételt érdemes a fotózásra elkészíteni amit a vendég megkíván, és ha megrendeli, ugyan olyat tálalnak fel neki.
Az ételfotózás azonban nem csak magáról az étel lefotózásáról szól. Hangulatfotókat is érdemes készíteni, például az étel szervírozása vagy készítése közben.

Milyen helyszínen érdemes megtartani a fotózást?
Ezeket a fotókat, főként a termékfotókat stúdióban, profi megvilágítással és technikával érdemes lefotózni. Erre kitűnő helyszín lehet a debreceni stúdióm. De készülhetnek a képek kitelepült helyszínen is. Erről minden esetben a fotózás előtt egyeztetünk a megrendelővel.

Termék,reklám fotók és céges imázs fotózások e referencia menüben!